19.90

In Stock

Vitamin D igra ključno vlogo pri normalnem delovanju imunskega sistema, skrbi za primerno raven kalcija v krvi in podpira zdravje kosti in zob


  • Pripomore k rasti in razvoju kosti
  • Krepi imunski sistem
  • Spodbuja delovanje mišic
  • Ohranja zdrave in močne zobe
  • Zmanjšuje utrujenost
  • Ker je strah pred sončnimi žarki vedno večji, naše izpostavljanje soncu pa tudi zaradi načina življenja, prekratko, so posledice zaradi deficita vitamina D vse bolj izrazite

2 enaka izdelka = 3% popusta
3 enaki izdelki = 5% popusta
4 enaki izdelki = 7% popusta

Compare

Opis

Za zdravo rast in razvoj kosti pri dojenčkih in otrocih

Še posebej za najmlajše je ključno, da imajo dovolj vitamina D, saj vpliva na njihovo rast in razvoj. Pomaga vzdrževati ustrezen nivo kalcija in fosforja v krvi, kar omogoča normalno mineralizacijo kosti. Tako so otroške kosti trdne in močne, kar pripomore k manjši možnosti zlomov.

Dovolj vitamina D tudi jeseni in pozimi!

Vitamin D sicer naravno nastaja v koži, ko smo izpostavljeni sončnim žarkom UVB. Težava se pojavi že poleti, ko otroke pred močnimi sončnimi žarki ščitimo s sončnimi kremami ali oblačili. Še toliko bolj pa jeseni in pozimi, ko je sonca veliko manj. Telo pa potrebuje vitamin D skozi celo leto in vsak dan!

Dojenčki in otroci na dan potrebujejo 400 IU (mednarodnih enot) vitamina D. Vse to prejmejo prek dnevne doze vitamina D3 za otroke, ki:

  • Podpira razvoj kosti
  • Pripomore k zdravim, močnim zobem
  • Krepi delovanje imunskega sistema

Dodatno obogaten z vitaminom C in cinkom

Za večjo podporo telesu, sta vitaminu D dodana vitamin C in cink. Tako skupaj, kot vsak zase, otroškemu telesu pomagata pri:

  • Zmanjšanju utrujenosti in izčrpanosti
  • Spodbujanju kognitivnih funkcij (spomin, pozornost, govor …)
  • Večji absorpciji železa za zdravo kri
  • Izgradnji kolagena, ki ga potrebujejo vse celice v telesu
  • Ohranjanju zdrave kože, las in nohtov

Narejen po najvišjih farmacevtskih standardih

Kakovostno prehransko dopolnilo se lahko pohvali s certifikatom GMP, ki zagotavlja izvajanje dobre proizvodne prakse v nadzorovanih pogojih. Pri izdelavi sledi najvišjim farmacevtskim standardom.

Prehransko dopolnilo je:

  • brez glukoze,
  • brez laktoze,
  • brez GSO,
  • primerno za vegane.

Prijeten okus gozdnih sadežev

Da bi otrokom (in staršem) olajšali uživanje vitamina D3, mu je dodan priljubljen okus gozdnih sadežev. Pol merice (2,5 ml) lahko zaužijete neposredno ali pa preprosto vmešajte v vodo ali drugo pijačo. En dnevni odmerek zadošča dnevni potrebi po vitaminu D3.

Sestavine:

demineralizirana voda, sredstvi za zgostitev: glicerin in gumi arabikum, sladilo: sorbitol, izvleček acerole, beta-glukani iz kvasovk (Saccharomyces cerevisiae),

sredstvo za uravnavanje kislosti: citronska kislina, cinkov bisglicinat, konzervans: kalijev sorbat, aroma gozdnih sadežev, holekalciferol

Priporočen dnevni odmerek: 1/2 merice (2,5 ml). Zaužijte neposredno ali pa vmešajte v vodo ali drugo pijačo.

Sestava 1/2 merica (2,5 ml) PDV*
Izvleček acerole–        od tega: vitamin C 40 mg20 mg /25 %
Beta-glukani 70 mg /
Cink 4 mg 40 %
Vitamin D3 10 µg 200 %

*Priporočen dnevni vnos

Shranjevanje

V temnem in hladnem prostoru, po odprtju v hladilniku.

Proizvedeno v EU.

Distributer: Almatim d.o.o., Ulica bratov Učakar 10, SI-1000 Ljubljana

Proizvedeno v nadzorovanih pogojih GMP.

Nekaj več o vitaminu D

Koža sama ne more proizvesti vitamina D, če je zaščitena z oblačili ali namazana s kremo z zaščitnim faktorejm 15, ki pri otrocih celo drastično zmanjša sporosobnost kože proizvajanja vitamina D za kar 95%. Tudi večina starejših ljudi, ki zaradi fizične nezmožnosti, ne prejmejo dovolj sončnih žarkov, trpijo za pomanjkanjem vitamina D.

Znanstveniki zato svetujejo, da ljudje, ki se večino dnevnega časa zadržujejo v notranjih prostorih, nujno pa tudi vse nosečnice in doječe matere ter starejši od 65 let in vsi otroci med 6 meseci in 5 leti, poskrbijo za svoje potrebe po vitaminu D v obliki prehranskih dopolnil.

Vitamin D3 je naravna oblika vitamina D, ki ga telo naravno proizvaja, z biotransformacijo holesterola, natančneje se sama pretvorba vitamina D3 zgodi v jetrih, v obliko ­25(OH)D3. Ta oblika je nato v ledvicah in še nekaterih drugih tkivih pretvorjena v aktivno obliko 1­25(OH)2D3, ki nato sproži različne fiziološke procese v telesu.

Znaki in simptomi pomanjkanja vitamina D

Vitamin D je izjemno pomemben vitamin, ki ima močan učinek na več sistemov po telesu (Zaupanja vreden vir).

Za razliko od drugih vitaminov vitamin D deluje kot hormon in vsaka posamezna celica v telesu ima receptor zanj.

Vaše telo ga proizvaja iz holesterola, ko je koža izpostavljena sončni svetlobi.

Najdemo ga tudi v nekaterih živilih, kot so maščobne ribe in obogateni mlečni izdelki, čeprav jih je samo zaradi prehrane težko dobiti.

Priporočen dnevni vnos (RDI) je ponavadi okoli 400–800 ie, vendar mnogi strokovnjaki pravijo, da bi morali dobiti še več kot to.

Pomanjkanje vitamina D je zelo pogosto. Ocenjujejo, da ima približno 1 milijarda ljudi po vsem svetu nizko raven vitamina v krvi (Zaupanja vreden vir).

Po raziskavi iz leta 2011 ga primanjkuje 41,6% odraslih v ZDA. Ta številka sega do 69,2% v latinoamerikancih in 82,1% pri Afroamerikancih (Zaupanja vreden vir).

Tu je 7 pogostih dejavnikov tveganja za pomanjkanje vitamina D:

  • Imate temno kožo.
  • Ste starejši.
  • Prekomerna teža ali debelost.
  • Ne jeste veliko rib ali mlečnih izdelkov.
  • Živite daleč od ekvatorja, kjer je malo sonca.
  • Vedno uporabljajte kremo za sončenje, ko greste ven.
  • Bivate neprestano v zaprtih prostorih.

Ljudje, ki živijo v bližini ekvatorja in so pogosto izpostavljeni soncu, imajo manj možnosti, da njihova koža proizvede dovolj vitamina D, da zadovolji potrebe telesa.

Večina ljudi se ne zaveda, da imajo pomankanje, saj so simptomi na splošno nevidni. Verjetno jih tudi ne prepoznate zlahka, tudi če pomembno negativno vplivajo na vašo kakovost življenja.

Tu je 8 znakov in simptomov pomanjkanja vitamina D.

1. Bolezen ali pogosta okužba

Simptomi pomanjkanja vitamina D

Ena najpomembnejših vlog vitamina D je ohranjanje močnega imunskega sistema, da se lahko borite proti virusom in bakterijam, ki povzročajo bolezni.

Neposredno deluje s celicami, ki so odgovorne za boj proti okužbi (Zaupanja vreden vir).

Če pogosto zbolite, zlasti pri prehladu ali gripi, je lahko pomemben dejavnik nizka raven vitamina D.

Več obsežnih opazovalnih študij je pokazalo povezavo med pomanjkanjem in okužbami dihal, kot so prehlad, bronhitis in pljučnica (Zaupanja vreden virZaupanja vreden vir).

Številne študije so pokazale, da lahko jemanje dodatkov vitamina D v odmerku do 4.000 ie dnevno zmanjša tveganje za okužbe dihalnih poti (Zaupanja vreden virZaupanja vreden virZaupanja vreden vir).

V eni študiji pri ljudeh s kronično pljučno motnjo KOPB se je izkazalo, da so imeli samo tisti, ki jim je močno primanjkoval vitamin D, po jemanju dodatka v velikih odmerkih eno leto so pomembno izboljšali stanje (10 Zaupanja vreden vir).

POVZETEK Vitamin D ima pomembno vlogo pri imunskem delovanju. Eden najpogostejših simptomov pomanjkanja je povečano tveganje za nastanek bolezni ali okužb.

2. Utrujenost

Občutek utrujenosti ima lahko veliko vzrokov, pomanjkanje vitamina D pa je lahko eden izmed njih.

Na žalost ga pogosto spregledamo kot potencialni vzrok.

Študije primerov so pokazale, da lahko zelo nizka raven krvi povzroči utrujenost, ki močno negativno vpliva na kakovost življenja (11 Zaupanja vreden vir12 Zaupanja vreden vir).

V enem primeru so ugotovili, da ima ženska, ki se je pritožila zaradi kronične dnevne utrujenosti in glavobolov, raven vitamina D v krvi le 5,9 ng / ml. To je izredno malo, saj se šteje, da vse pod 20 ng / ml primanjkuje.

Ko je ženska jemala dodatek vitamina D, se je raven zvišala na 39 ng / ml in simptomi so se odpravili (12 Zaupanja vreden vir).

Vendar pa tudi raven v krvi, ki ni izredno nizka, lahko negativno vpliva na vašo raven energije.

Velika opazovalna študija je proučevala odnos med vitaminom D in utrujenostjo pri mladih ženskah.

Študija je pokazala, da se ženske, ki imajo koncentracijo v krvi nižje od 20 ng / ml ali 21–29 ng / ml, pogosteje pritožujejo nad utrujenostjo kot tiste s krvnimi koncentracijami nad 30 ng / ml (13 Zaupanja vreden vir).

Druga opazovalna študija pri ženskih medicinskih sestrah je pokazala močno povezavo med nizko raven vitamina D in utrujenostjo, o kateri poroča sam.

Poleg tega so raziskovalci ugotovili, da je 89% medicinskim sestram primanjkovalo vitamina D (14 Zaupanja vreden vir).

Če želite več informacij o zmanjšanju utrujenosti, si oglejte 11 najboljših vitaminov in dodatkov za povečanje energije.

POVZETEK Prekomerna utrujenost in utrujenost sta lahko znak pomanjkanja vitamina D. Jemanje dodatkov lahko pomaga izboljšati raven energije

3. Bolečine v kosteh in hrbtu

Vitamin D pomaga ohranjati zdravje kosti na več načinov.

Za prvo izboljšuje absorpcijo kalcija v telesu.

Bolečine v kosteh in spodnji del hrbta so lahko znaki nezadostne ravni vitamina D v krvi.

V velikih opazovalnih raziskavah so ugotovili povezavo med pomanjkanjem in kronično bolečino v spodnjem delu hrbta (15 Zaupanja vreden vir16 Zaupanja vreden vir17 Zaupanja vreden vir).

Ena študija je preučila povezavo med ravnijo vitamina D in bolečinami v hrbtu pri več kot 9.000 starejših ženskah.

Raziskovalci so ugotovili, da imajo osebe s pomanjkanjem večjo bolečino v hrbtu, vključno s hudimi bolečinami v hrbtu, ki so omejile njihove vsakodnevne aktivnosti (17 Zaupanja vreden vir).

V eni kontrolirani študiji so imeli ljudje z pomanjkanjem vitamina D skoraj dvakrat večjo verjetnost, da bodo imeli bolečine v kosteh v nogah, rebrih ali sklepih v primerjavi s tistimi, ki imajo raven v krvi v normalnem območju (18 Zaupanja vreden vir).

POVZETEK Nizka raven vitamina D v krvi je lahko vzrok ali dejavnik za bolečine v kosteh in spodnjem delu hrbta.

4. depresija

Depresivno razpoloženje je lahko tudi znak pomanjkanja vitamina D.

V preglednih študijah so raziskovalci povezovali pomanjkanje vitamina D z depresijo, zlasti pri starejših odraslih (19 Zaupanja vreden vir20 Zaupanja vreden vir).

V eni analizi je 65% opazovalnih študij ugotovilo povezavo med nizko ravenjo krvi in ​​depresijo.

Po drugi strani večina nadzorovanih preskušanj, ki imajo večjo znanstveno težo kot opazovalne študije, ni pokazala povezave med tema dvema (19 Zaupanja vreden vir).

Vendar so raziskovalci, ki so analizirali študije, ugotovili, da so bili odmerki vitamina D v nadzorovanih raziskavah pogosto zelo majhni.

Poleg tega so opazili, da nekatere študije morda niso trajale dovolj dolgo, da bi opazile učinek jemanja dodatkov na razpoloženje.

Nekatere nadzorovane študije so pokazale, da dajanje vitamina D ljudem s pomanjkanjem pomaga izboljšati depresijo, vključno s sezonsko depresijo, ki se pojavi v hladnejših mesecih (21 Zaupanja vreden vir22 Zaupanja vreden vir).

POVZETEK Depresija je povezana z nizko raven vitamina D, nekatere raziskave pa so odkrile, da dopolnjevanje izboljšuje razpoloženje.

5. Moteno celjenje ran

Počasno celjenje ran po operaciji ali poškodbi je lahko znak, da so ravni vitamina D prenizke.

Rezultati študije v epruveti kažejo, da vitamin poveča proizvodnjo spojin, ki so ključne za oblikovanje nove kože kot dela procesa celjenja ran (23 Zaupanja vreden vir).

Ena študija na ljudeh, ki so imeli zobozdravstveno operacijo, je ugotovila, da so bili zaradi pomanjkanja vitamina D ogroženi nekateri vidiki ozdravitve (24 Zaupanja vreden vir).

Prav tako se domneva, da je za pravilno ozdravitev pomembna vloga vitamina D pri zatiranju vnetja in boju proti okužbi.

Ena analiza je pregledala bolnike z diabetičnimi okužbami stopal.

Ugotovili so, da imajo osebe z resnim pomanjkanjem vitamina D večjo raven markerjev vnetja, ki lahko ogrozijo celjenje (25 Zaupanja vreden vir).

Na žalost je zelo malo raziskav o vplivu dodatkov vitamina D na celjenje ran pri ljudeh s pomanjkanjem.

Vendar pa je ena študija pokazala, da se je pri bolnikih z pomanjkanjem vitamina D z razjedami na nogah zdravilo z vitaminom velikost razjede v povprečju zmanjšala za 28% (26 Zaupanja vreden vir).

POVZETEK Neustrezna raven vitamina D lahko povzroči slabo celjenje ran po operacijah, poškodbah ali okužbi.

6. Izguba kostne gostote

Vitamin D ima ključno vlogo pri absorpciji kalcija in presnovi kosti.

Mnogi starejši, ki jim je diagnosticirana izguba kosti, verjamejo, da morajo zaužiti več kalcija. Vendar pa lahko primanjkuje tudi vitamina D.

Nizka mineralna gostota kosti je pokazatelj, da so vaše kosti izgubile kalcij in druge minerale. Zaradi tega se pri starejših odraslih, zlasti ženskah, poveča tveganje za zlome.

V veliki opazovalni študiji pri več kot 1100 ženskah srednjih let v menopavzi ali po menopavzi so raziskovalci ugotovili močno povezavo med nizko stopnjo vitamina D in nizko mineralno gostoto kosti (27 Zaupanja vreden vir).

Vendar pa je nadzorovana študija ugotovila, da ženske, ki imajo pomanjkanje vitamina D, niso občutile izboljšanja mineralne gostote kosti, kadar so jemale nadomestke v velikih odmerkih, tudi če se je njihova raven v krvi izboljšala (28 Zaupanja vreden vir).

Ne glede na te ugotovitve je lahko ustrezen vnos vitamina D in vzdrževanje ravni v krvi v optimalnem razponu dobra strategija za zaščito kostne mase in zmanjšanje tveganja za zlom.

POVZETEK Diagnoza nizke mineralne gostote kosti je lahko znak pomanjkanja vitamina D. Pridobivanje tega vitamina je pomembno za ohranjanje kostne mase, ko ostariš.

7. Izpadanje las

Izpadanje las pogosto pripisujemo stresu, kar je zagotovo pogost vzrok.

Če pa je izpadanje las močno, je lahko posledica bolezni ali pomanjkanja hranil.

Izpadanje las pri ženskah je povezano z nizko stopnjo vitamina D, čeprav je o tem do danes zelo malo raziskav (29 Zaupanja vreden vir).

Alopecia areata je avtoimunska bolezen, za katero je značilno močno izpadanje las z glave in drugih delov telesa. Povezana je z rahitisom, kar je bolezen, ki pri otrocih povzroča mehke kosti zaradi pomanjkanja vitamina D (30 Zaupanja vreden vir).

Nizka raven vitamina D je povezana z alopecijo areata in je lahko dejavnik tveganja za razvoj bolezni (31 Zaupanja vreden vir32 Zaupanja vreden vir33 Zaupanja vreden vir).

Ena študija pri ljudeh z alopecijo areata je pokazala, da je nižja raven vitamina D v krvi povezana s hujšim izpadanjem las (33 Zaupanja vreden vir).

V študiji primera so ugotovili, da je lokalna uporaba sintetične oblike vitamina uspešno zdravljenje izgube las pri mladem dečku s pomanjkanjem receptorja vitamina D (34 Zaupanja vreden vir).

Številna druga hrana in hranila lahko vplivajo na zdravje vaših las. Če občutite izpadanje las, vas bodo morda zanimala 14 najboljših živil za rast las .

POVZETEK Izpadanje las je lahko znak pomanjkanja vitamina D pri izgubi las ženskega vzorca ali avtoimunskem stanju alopecije areata.

8. Bolečina v mišicah

Vzroke za bolečino v mišicah je pogosto težko odkriti.

Obstaja nekaj dokazov, da je pomanjkanje vitamina D lahko potencialni vzrok za bolečine v mišicah pri otrocih in odraslih (35 Zaupanja vreden vir36 Zaupanja vreden vir37 Zaupanja vreden vir).

V eni izmed raziskav so ugotovili, da ima 71% ljudi s kronično bolečino pomanjkanje (37 Zaupanja vreden vir).

Receptor vitamina D je prisoten v živčnih celicah, imenovanih nociceptorji, ki občutijo bolečino.

Ena študija na podganah je pokazala, da je pomanjkanje vodilo do bolečine in občutljivosti zaradi stimulacije nociceptorjev v mišicah (38 Zaupanja vreden vir).

Nekaj ​​raziskav je ugotovilo, da lahko jemanje dodatkov vitamina D v velikih odmerkih zmanjšuje različne vrste bolečin pri pomanjkljivih ljudeh (39 Zaupanja vreden vir40 Zaupanja vreden vir).

Ena študija pri 120 otrocih s pomanjkanjem vitamina D, ki so imeli vse večje bolečine, je pokazala, da je en odmerek vitamina zmanjšal bolečino v povprečju za 57% (40 Zaupanja vreden vir).

POVZETEK Obstaja povezava med kronično bolečino in nizko koncentracijo vitamina D v krvi, kar je lahko posledica interakcije med vitaminom in živčnih celic, ki zaznavajo bolečino.

Spodnja črta

Pomanjkanje vitamina D je neverjetno pogosto in večina ljudi se tega ne zaveda.

To je zato, ker so simptomi pogosto subtilni in nespecifični, kar pomeni, da je težko vedeti, ali jih povzročajo nizke ravni vitamina D ali kaj drugega.

Če menite, da imate pomanjkanje, je pomembno, da se posvetujete s svojim zdravnikom in izmerite raven v krvi.

Na srečo je pomanjkanje vitamina D običajno enostavno odpraviti.

Povečate lahko izpostavljenost soncu, jejte več hranebogate z vitamini D, na primer mastne ribe ali obogatene mlečne izdelke.