14.95

In Stock

Visoko potencirani B12 1000ug zagotavlja “aktivno” obliko vitamina B12, kot metilkobalamin in adenosilkobalamin

  • Vsaka kapsula zagotavlja 1000ug vitamina B12 in je enako učinkovita kot podjezična oblika uživanja B12
  • Vitamin B12 prispela k normalnemu delovanju živčnega sistema in zmanjša utrujenost in izčrpanost

2 enaka izdelka = 3% popusta
3 enaki izdelki = 5% popusta
4 enaki izdelki = 7% popusta

Compare

Opis

Znaki in simptomi pomanjkanja vitamina B12

Vitamin B12, znan tudi kot kobalamin, je pomemben vodotopni vitamin (Zaupanja vreden vir).

Ima bistveno vlogo pri proizvodnji vaših rdečih krvnih celic in DNK, pa tudi pri pravilnem delovanju živčnega sistema.

Vitamin B12 se naravno nahaja v živalskih živilih, vključno z mesom, ribami, perutnino, jajci in mlečnimi izdelki. Vendar ga lahko najdemo tudi v izdelkih, obogatenih z B12, kot so nekatere sorte kruha in mleko na rastlinski osnovi.

Na žalost je pomanjkanje B12 pogosto, zlasti pri starejših. Tvegate pomanjkanje, če ne boste dovolj uživali v svoji prehrani ali ne morete absorbirati dovolj hrane, ki jo jeste.

Umorna ženska, ki počiva na mizi

Ljudje, ki jim grozi pomanjkanje B12, vključujejo (Zaupanja vreden vir):

  • Starejši
  • Tisti, ki so jim opravili operacijo, ki odstrani del črevesja, ki absorbira B12
  • Ljudje na zdravilih metformin za diabetes
  • Ljudje, ki sledijo strogi veganski dieti
  • Tisti, ki jemljejo dolgotrajna zdravila proti zgagi

Na žalost se simptomi pomanjkanja vitamina B12 lahko pokažejo leta, diagnoza pa je lahko zapletena. Pomanjkanje B12 je včasih mogoče zamenjati za pomanjkanje folatov.

Nizka raven B12 povzroči padec ravni folata. Če pa imate pomanjkanje B12, lahko odpravljanje nizkih ravni folatov preprosto prikrije pomanjkanje in ne bo uspelo odpraviti osnovne težave (Zaupanja vreden vir).

Tu je 9 znakov in simptomov resničnega pomanjkanja vitamina B12.

1. Bleda koža ali zlatenica

Ljudje s pomanjkanjem B12 pogosto izgledajo bledo ali imajo rahlo rumen odtenek kože in belih oči, stanje, znano kot zlatenica.

To se zgodi, ko pomanjkanje B12 povzroči težave pri proizvodnji rdečih krvnih celic v telesu (Zaupanja vreden vir).

Vitamin B12 igra bistveno vlogo pri tvorbi DNK, potrebnega za izdelavo rdečih krvnih celic. Brez tega so navodila za gradnjo celic nepopolna in celice ne morejo deliti (Zaupanja vreden vir).

To povzroča vrsto anemije, imenovano megaloblastična anemija, pri kateri so rdeče krvne celice, ki nastanejo v vašem kostnem mozgu, velike in krhke.

Te rdeče krvne celice so prevelike, da bi lahko izstopile iz vašega kostnega mozga in v vaš obtok. Zato nimate toliko rdečih krvnih celic, ki krožijo po telesu, in vaša koža je lahko videti blede barve.

Krhkost teh celic pomeni tudi, da se mnoge od njih razgradijo, kar povzroči presežek bilirubina.

Bilirubin je rahlo rdeča ali rjavo obarvana snov, ki jo proizvajajo jetra, ko razgradijo stare krvne celice.

Velike količine bilirubina dajo koži in očem rumen odtenek (Zaupanja vreden virZaupanja vreden vir).

POVZETEK: Če imate pomanjkanje B12, lahko koža bledi ali dobite zlatenico.

2. Slabost in utrujenost

Slabost in utrujenost sta pogosta simptoma pomanjkanja vitamina B12.

Pojavijo se, ker vaše telo nima dovolj vitamina B12, da bi ustvarilo rdeče krvne celice, ki prenašajo kisik po telesu.

Posledično ne morete učinkovito prenašati kisika do telesnih celic, zaradi česar se počutite utrujeni in šibki.

Pri starejših ljudeh to vrsto anemije pogosto povzroči avtoimunsko stanje, znano kot perniciozna anemija.

Ljudje s perniciozno anemijo ne proizvajajo dovolj pomembnega proteina, imenovanega notranji dejavnik.

Notranji faktor je ključnega pomena za preprečevanje pomanjkanja B12, saj se veže z vitaminom B12 v črevesju, tako da ga lahko absorbirate (Zaupanja vreden vir).

POVZETEK: Kadar primanjkuje B12, telo ne more proizvesti dovolj rdečih krvnih celic, da bi učinkovito prenašalo kisik po telesu. Zaradi tega se lahko počutite utrujeni in šibki.

3. Delovanje živčnega sistema

Eden resnejših stranskih učinkov dolgotrajne pomanjkljivosti B12 je poškodba živcev.

To se lahko pojavi sčasoma, saj vitamin B12 pomembno prispeva k presnovni poti, ki proizvaja maščobno snov mielin. Myelin obdaja vaše živce kot oblika zaščite in izolacije (Zaupanja vreden vir).

Brez B12 se mielin proizvaja drugače, in vaš živčni sistem ne more pravilno delovati.

Eden od pogostih znakov tega dogajanja je parestezija ali občutek zatičev in igel, ki je podoben občutku lupljenja v rokah in nogah.

Zanimivo je, da se nevrološki simptomi, povezani s pomanjkanjem B12, ponavadi pojavijo poleg anemije. Vendar pa je ena raziskava pokazala, da ima približno 28% ljudi nevrološke simptome pomanjkanja B12, brez znakov anemije (10 Zaupanja vreden vir).

Ob tem so občutki zatičev in igel pogost simptom, ki ima lahko veliko vzrokov, zato ta simptom sam po sebi običajno ni znak pomanjkanja B12.

POVZETEK: B12 igra pomembno vlogo pri tvorbi mielina, ki izolira vaše živce in je kritičen za vaše delovanje živčnega sistema. Pogost znak potencialne poškodbe živcev pri pomanjkanju B12 je občutek zatičev in igel.

4. Spremembe mobilnosti

Če ga ne zdravite, lahko poškodba živčnega sistema, ki jo povzroča pomanjkanje B12, spremeni način hoje in gibanja.

Lahko celo vpliva na vaše ravnovesje in koordinacijo, zaradi česar boste bolj nagnjeni k padcu.

Ta simptom se pogosto kaže pri nediagnosticiranem pomanjkanju B12 pri starejših, saj so ljudje, starejši od 60 let, bolj nagnjeni k pomanjkanju B12. Vendar preprečevanje ali zdravljenje pomanjkljivosti v tej skupini lahko izboljša mobilnost (11 Zaupanja vreden vir12 Zaupanja vreden vir13 Zaupanja vreden vir).

Tudi ta simptom je lahko prisoten pri mladih, ki imajo hudo, nezdravljeno pomanjkanje (14 Zaupanja vreden vir).

POVZETEK: Škoda, ki jo povzroči dolgotrajno nezdravljeno pomanjkanje B12, lahko vpliva na vaše ravnovesje in povzroči spremembe v načinu hoje in gibanja.

5. Glositis in razjede v ustih

Glositis je izraz, ki se uporablja za opisovanje vnetega jezika.

Če imate glossitis, jezik spremeni barvo in obliko, zaradi česar je boleč, rdeč in otečen.

Tudi zaradi vnetja lahko postane vaš jezik gladek, saj se vse drobne izbokline na jeziku, ki vsebujejo vaše okusne brbončice, raztegnejo in izginejo.

Glositis lahko poleg tega, da je boleč, spremeni način prehranjevanja in govora.

Študije so pokazale, da bi lahko bil nabrekel in vnet jezik, ki ima na njem dolge ravne poškodbe, zgodnji znak pomanjkanja vitamina B12 (15 Zaupanja vreden vir16Zaupanja vreden vir).

Poleg tega lahko nekateri ljudje z pomanjkanjem B12 občutijo druge ustne simptome, kot so razjede v ustih, občutki zatičev in igel na jeziku ali pekoč in srbeč občutek v ustih (15Zaupanja vreden vir17 Zaupni vir).

POVZETEK: Zgodnji znak pomanjkanja B12 je lahko rdeč in otekel jezik. Ta pogoj je znan kot glositis.

6. Dihanje in omotica

Če postanete slabokrvni zaradi pomanjkanja B12, se vam lahko zdi, da imate zadihanost in rahlo omotično, še posebej, ko se vadite.

To je zato, ker telesu primanjkuje rdečih krvnih celic, ki jih potrebuje, da v celice svojega telesa dobi dovolj kisika.

Vendar imajo ti simptomi lahko veliko vzrokov, zato če opazite, da nenavadno zadihate, se posvetujte s svojim zdravnikom, da razišče vzrok.

POVZETEK: Anemija, ki jo povzroča pomanjkanje vitamina B12, lahko nekateri povzročijo zadihanost in omotičnost. Do tega pride, ko telo ne more prevoziti dovolj kisika do vseh svojih celic.

7. Moten vid

Eden od simptomov pomanjkanja vitamina B12 je zamegljen ali moten vid.

Do tega lahko pride, če pomanjkanje B12 povzroči poškodbe očesnega živca, (18 Zaupanja vreden vir).

Škoda lahko moti živčni signal, ki potuje iz vašega očesa v možgane, kar vpliva na vaš vid. To stanje je znano kot optična nevropatija.

Čeprav je zaskrbljujoč, je pogosto nadomestljiv z dopolnjevanjem z B12 (19 Zaupanja vreden vir20 Zaupanja vreden vir).

POVZETEK: V redkih primerih lahko okvara živčnega sistema, ki jo povzroči pomanjkanje B12, vpliva na optični živec. To lahko povzroči zamegljen ali moten vid.

8. Spremembe razpoloženja

Osebe s pomanjkanjem B12 pogosto poročajo o spremembah v razpoloženju.

Pravzaprav so nizke ravni B12 povezane z razpoloženjskimi in možganskimi motnjami, kot sta depresija in demenca (21 Zaupanja vreden vir22 Zaupanja vreden vir).

Kot potencialno razlago te povezave je predlagana „hipoteza o depresiji homocisteina“ (23 Zaupanja vreden vir24 Zaupan vir25 Zaupanja vreden vir).

Ta teorija nakazuje, da lahko visoka raven homocisteina, ki jo povzroči nizka raven B12, poškoduje možgansko tkivo in moti signale do možganov in iz njih, kar vodi do sprememb razpoloženja.

Nekatere študije kažejo, da lahko pri nekaterih ljudeh, ki imajo pomanjkanje B12, dopolnjevanje z vitaminom obrne simptome (26 Zaupanja vreden vir27 Zaupanja vreden vir28 Zaupanja vreden vir).

Pomembno je upoštevati, da lahko spremembe razpoloženja in stanj, kot sta demenca in depresija, povzročajo različne vzroke. Tako učinki dopolnjevanja v teh pogojih ostajajo nejasni (29 Zaupanja vreden vir30 Zaupanja vreden vir).

Če imate pomanjkanje, lahko uživanje dodatka izboljša vaše razpoloženje. Vendar pa ne nadomešča drugih dokazanih medicinskih terapij pri zdravljenju depresije ali demence.

POVZETEK: Nekateri ljudje z B12 lahko kažejo znake oslabljenega razpoloženja ali stanja, za katere je značilno upadanje možganskih funkcij, na primer demenco.

9. Visoka temperatura

Zelo redek, a občasen simptom pomanjkanja B12 je visoka temperatura.

Ni jasno, zakaj se to zgodi, vendar so nekateri zdravniki poročali o primerih vročine, ki se je normalizirala po zdravljenju z nizko vsebnostjo vitamina B12 (31 Zaupanja vreden vir).

Pomembno pa je vedeti, da visoke temperature pogosteje povzročajo bolezen in ne pomanjkanje B12.

POVZETEK: V zelo redkih primerih je lahko en simptom pomanjkanja B12 visoka temperatura.

Spodnja črta

Pomanjkanje vitamina B12 je pogosto in se lahko predstavi na različne načine, zato ga je težko prepoznati.

Če tvegate in imate katerega od zgoraj navedenih simptomov, se posvetujte s svojim zdravnikom.

Za večino ljudi je pomanjkanje B12 enostavno preprečiti, tako da preprosto zagotovite, da boste v svoji prehrani dobili dovolj B12.

Uporaba:

Kot prehransko dopolnilo vzemite 1 kapsulo dnevno s hrano ali po navodilih zdravstvenega delavca.

Deklaracija:

Ena kapsula zagotavlja:    %EC           NRV*
Vitamin B12                        1000ug        40.000
kot adenosilkobalamin (500ug)
in metilkobalamin (500ug)
V osnovi kalčkov alfaalfa, spiruline in borovnic.
Veganska kapsula                60mg

VIRIDIAN ČISTOST: 100% aktivne sestavine. Ta veganski izdelek ne vsebuje glutena, pšenice, laktoze, dodanega sladkorja, soli, kvasa, konzervansov ali umetnih barvil. Brez obsevanja. Brez testiranj na živalih.