12.95

In Stock

Kot močan adaptogen ima Rhodiola obsežne, nespecifične učinke, ki podpirajo splošno delovanje telesa, zlasti v povezavi s stresom nadledvičnih žlez


  • Njene korenine veljajo za adaptogenove, kar pomeni, da telesu pomagajo, da se pri uživanju stres prilagodi stresu
  • Njegova korenina vsebuje več kot 140 učinkovin, od katerih sta dve najmočnejši rosavin in salidrosid
  • Ljudje v Rusiji in skandinavskih državah že stoletja uporabljajo rodiolo za zdravljenje tesnobe, utrujenosti in depresije
  • Danes se pogosto uporablja kot prehransko dopolnilo za številne zdravstvene koristi

2 enaka izdelka = 3% popusta
3 enaki izdelki = 5% popusta
4 enaki izdelki = 7% popusta

Compare

Opis

7 Znanstveno podprte zdravstvene koristi Rhodiola rosea

Rhodiola je zel, ki raste v hladnih, gorskih regijah Evrope in Azije.

Njene korenine veljajo za adaptogenove, kar pomeni, da telesu pomagajo, da se pri uživanju stres prilagodi stresu.

Rhodiola je znana tudi kot arktična korenina ali zlati koren, njeno znanstveno ime pa je Rhodiola rosea .

Njena korenina vsebuje več kot 140 učinkovin, od katerih sta dve najmočnejši rosavin in salidrosid.

Ljudje v Rusiji in skandinavskih državah že stoletja uporabljajo rodiolo za zdravljenje tesnobe, utrujenosti in depresije.

Danes se pogosto uporablja kot prehransko dopolnilo za številne zdravstvene koristi.

Tu je 7 znanstveno utemeljenih zdravstvenih koristi Rhodiola rosea.

1. Lahko zmanjša stres

Rhodiola Rosea

Rhodiola je že dolgo znana kot adaptogen, naravna snov, ki na nespecifičen način poveča odpornost telesa na stres.

Uživanje adaptogenov v stresnih časih pomaga pri boljšem obvladovanju stresnih situacijZaupanja vreden virZaupanja vreden vir).

Ena od raziskav je proučevala učinke ekstrakta rodiole pri 101 osebah, ki so bile povezane s stresom, povezanim z življenjem in delom. Udeleženci so štiri tedne dobivali 400 mg na dan (Zaupanja vreden vir).

Po treh dneh so ugotovili znatne izboljšave simptomov stresa, kot so utrujenost, izčrpanost in tesnoba. Te izboljšave so se nadaljevale skozi celotno študijo.

Izkazalo se je, da tudi rodiola izboljšuje simptome izgorelosti, ki se lahko pojavijo s kroničnim stresom.

Poleg tega je v raziskavi na 118 ljudeh z izgorelostjo, povezano s stresom, izboljšalo številne povezane ukrepe, vključno s stresom in depresijo (Zaupanja vreden vir).

POVZETEK Adaptogeni, kot je rodiola rosea, povečajo odpornost telesa na stres in vam omogočajo, da se v stresnih časih bolje spoprimete.

2. Lahko se bori proti utrujenosti

Stres, tesnoba in neustrezen spanec je le nekaj dejavnikov, ki lahko prispevajo k utrujenosti, kar lahko povzroči občutke fizične in duševne utrujenosti.

Zaradi adaptogenih lastnosti naj bi rodiola pomagala ublažiti utrujenost.

Ena štiritedenska študija pri 60 ljudeh s stresom, povezanimi s stresom, je preučila vplive na kakovost življenja in simptome utrujenosti, depresije in pozornosti. Udeleženci so dnevno prejemali 576 mg rodiole ali placebo tabletke.

Ugotovili so, da rodiola v primerjavi s placebom pozitivno vpliva na raven utrujenosti in pozornosti (Zaupan vir).

V podobni raziskavi je 100 ljudi s simptomi kronične utrujenosti vsak dan v osmih tednih dobivalo 400 mg rodiole. Doživeli so pomembna izboljšanja simptomov stresa, utrujenosti, kakovosti življenja, razpoloženja in koncentracije (Zaupan vir).

Te izboljšave so opazili po samo enem tednu zdravljenja in se še naprej izboljševali v zadnjem tednu študije.

POVZETEK Zaradi adaptogene narave rodiole je priljubljen dodatek za boj proti utrujenosti in drugim simptomom, povezanim s stresom.

3. Lahko pomaga zmanjšati simptome depresije

Depresija je pogosta, vendar resna bolezen, ki negativno vpliva na to, kako se počutite in ravnate (Zaupanja vreden vir).

Zdi se, da se kemikalije v vaših možganih, imenovane nevrotransmiterji, uravnovesijo. Zdravstveni strokovnjaki običajno predpišejo antidepresive, da pomagajo odpraviti ta kemična neravnovesja (Zaupanja vreden vir).

Domnevno je, da ima rodhodola rosea antidepresivne lastnosti z uravnavanjem nevrotransmiterjev v vaših možganih (Zaupanja vreden vir10 Zaupanja vreden vir11 Zaupanja vreden vir).

V eni šesttedenski študiji učinkovitosti rodiole na simptome depresije je bilo 89 osebam z blago ali zmerno depresijo naključno dodeljenih 340 mg ali 680 mg rodiole ali placebo tablete dnevno (12 Zaupanja vreden vir).

Obe skupini rodiole sta občutno izboljšali splošno depresijo, nespečnost in čustveno stabilnost, medtem ko skupina, ki je prejemala placebo, ni izboljšala.

Zanimivo je, da je samo v skupini, ki je prejela večji odmerek, izboljšana samozavest.

Druga študija je primerjala učinke rodiole s splošno predpisanim antidepresivom sertralinom, ki se prodaja pod imenom Zoloft. Naključno je dodelilo 57 osebam z diagnozo depresije, da so 12 tednov prejemali rodiolo, sertralin ali placebo tablete ( 13 ).

Medtem ko rodiola in sertralin zmanjšujeta simptome depresije, je imel sertralin večji učinek. Vendar je rodiola povzročila manj stranskih učinkov in se je bolje prenašala.

POVZETEK Izkazalo se je, da rodiola izboljšuje številne simptome depresije. Podobno kot antidepresivi lahko tudi pozitivno vpliva na nevrotransmiterje, ki vplivajo na razpoloženje in čustva.

4. Izboljša delovanje možganov

Vadba, pravilna prehrana in dober spanec so zanesljivi načini za ohranjanje močnih moških (14 Zaupanja vreden vir15 Zaupanja vreden vir16 Zaupanja vreden vir).

Nekateri dodatki lahko pomagajo tudi, vključno z rodiolo.

Ena študija je testirala njegove učinke na duševno utrujenost pri 56 zdravnikih, ki so delali v nočni dežurnosti (17 Zaupni vir).

Zdravniki so bili naključno razporejeni, da so dva tedna prejemali 170 mg rodiole ali placebo tablete na dan.

Rhodiola je zmanjšala duševno utrujenost in izboljšala uspešnost pri delovnih nalogah za 20% v primerjavi s placebom.

Druga študija je proučevala učinke rodiole pri vojaških kadetih, ki so opravljali nočne zadolžitve. Kadeti so pet dni zaužili 370 mg ali 555 mg rodiole ali enega od dveh placebo (18 Zaupnja vreden vir).

Za obe odmerki je bilo ugotovljeno, da izboljšata sposobnost kadeta za duševno delo v primerjavi s placebom.

V drugi študiji so študenti občutili znatno zmanjšano duševno utrujenost, izboljšali vzorce spanja in povečali motivacijo za študij, potem ko so 20 dni jemali dodatke rodiole. Rezultati njihovih izpitov so bili tudi za 8% višji od rezultatov v skupini s placebom (19 Zaupanja vreden vir).

V dveh preglednih člankih so bili tudi dokazi, da rodiola lahko olajša duševno utrujenost, vendar so opozorili, da omejena količina in kakovost raziskave ne omogočata trdnih zaključkov (20 Zaupanja vreden vir21 Zaupan vir).

POVZETEK Izkazalo se je, da rodiola povečuje mentalno zmogljivost v duševno stresnih in fizično napornih časih. Za preverjanje teh ugotovitev pa je potrebnih več raziskav.

5. Lahko izboljša izvedbo športne aktivnosti

Rhodiola kaže tudi obljubo za izboljšanje učinkovitosti vadbe ( 22 ).

V eni študiji so udeleženci dve uri pred izvedbo kolesarskega testa dobili 200 mg rodiole ali placeba (23 Zaupanja vreden vir).

Tisti, ki so dobili rodiolo, so lahko vadili v povprečju 24 sekund dlje kot tisti, ki so prejemali placebo. Medtem ko se lahko 24 sekund zdi majhno, je razlika med prvim in drugim mestom na dirki lahko milisekund ( 24 ).

Druga študija je proučevala njegove učinke na zmogljivost vzdržljivosti25 Zaupanja vreden vir).

Udeleženci so kolesarili na šest-kilometrski simulirani dirki s časovno preizkušnjo. Uro pred dirko so udeleženci dobili rodolo v odmerku 1,4 mg na kilogram (3 mg na kg) telesne teže ali placebo tablete.

Tisti, ki so dobili rodiolo, so dirko končali bistveno hitreje kot skupina s placebom.

V teh študijah in drugih je bilo dokazano, da rodiola izboljšuje delovanje vadbe z zmanjšanjem zaznanega napora ali kako trdi udeleženci menijo, da svoje telo deluje (26 Zaupanja vreden vir).

Vendar pa verjetno ne bo vplivalo na mišično moč ali moč (23 Zaupanja vreden vir27 Zaupanja vreden vir).

POVZETEK Rhodiola lahko zmanjša zaznani napor, kar vam lahko omogoči dlje in težje vadbo.

6. Lahko pomaga pri nadzoru sladkorne bolezni

Sladkorna bolezen je bolezen, ki se pojavi, ko vaše telo razvije zmanjšano sposobnost proizvodnje ali odziva na hormon inzulin, kar ima za posledico visoke ravni krvnega sladkorja (28 Zaupanja vreden vir).

Ljudje s sladkorno boleznijo pogosto uporabljajo injekcije insulina ali zdravila, ki povečajo občutljivost na inzulin za normalizacijo ravni krvnega sladkorja.

Zanimivo je, da raziskave na živalih kažejo, da bi rodiola lahko pomagala izboljšati nadzor sladkorne bolezni (29 Zaupanja vreden vir).

Pravzaprav je dokazano, da znižuje krvni sladkor pri diabetičnih podganah s povečanjem števila prenašalcev glukoze v krvi. Ti prevozniki znižujejo krvni sladkor s prevozom glukoze v celice (30 Zaupanja vreden vir31 ).

Te študije so bile izvedene na miših, zato njihovih rezultatov ni mogoče posplošiti na ljudeh. Vendar so prepričljiv razlog za raziskovanje učinkov rodiole na krvni sladkor pri ljudeh.

Če imate sladkorno bolezen in želite jemati dodatke rodiole, se najprej posvetujte s svojim dietetikom ali zdravnikom.

POVZETEK Izkazalo se je, da rodiola znižuje raven krvnega sladkorja pri glodalcih, kar kaže, da je lahko dragocen dodatek za nadzor sladkorne bolezni pri ljudeh. Vendar pa je potrebnih več raziskav na ljudeh.

7. Lahko ima protirakave lastnosti

Salidrosid, močan sestavni del rodiole, je bil raziskan zaradi njegovih protirakavih lastnosti.

Študije epruvete so pokazale, da zavira rast rakavih celic mehurja, debelega črevesa, dojke in jeter (32 Zaupanja vreden vir33 Zaupanja vreden vir34 Zaupanja vreden vir35 Zaupanja vreden vir).

Kot rezultat, so raziskovalci domnevali, da je rodiola lahko koristna pri zdravljenju številnih vrst raka.

Dokler študije na ljudeh ne bodo na voljo, še vedno ni znano, ali lahko rodiola pomaga pri zdravljenju raka.

POVZETEK Poskusi z epruvetami so pokazali, da učinkovina rodiola, imenovana salidrosid, zavira rast rakavih celic. Njeni učinki pri ljudeh pa niso znani.

Kako jemati dodatke Rhodiola Rosea

Izvleček rodiole je na voljo v obliki kapsul ali tablet. Na voljo je tudi v obliki čaja, vendar veliko ljudi raje uživa tabletke, ker omogoča natančno odmerjanje.

Koliko in kdaj jemati

Najbolje je, da rodiolo jemljete na prazen želodec, vendar ne pred spanjem, saj ima rahel stimulativni učinek (38 Zaupanja vreden vir).

Optimalni odmerek rodiole za izboljšanje simptomov stresa, utrujenosti ali depresije je 400–600 mg v enem odmerku na dan (Zaupanja vreden virZaupanja vreden vir13 ).

Če ste po učinkih na izboljšanje rhodiole, vzemite 200–300 mg uro ali dve pred vadbo (23 Zaupanja vreden vir25 Zaupan vir26 Zaupanja vreden vir).

Varnost rodiole

Rodiola je varna in se dobro prenaša ( 39 ,40 Zaupanja vreden vir).

Dejansko je predlagani odmerek rodiole manjši od 2% količine, za katero se je v študijah na živalih izkazalo, da je nevarna ( 41 ).

Tako obstaja velika varnostna meja.

POVZETEK Poiščite certifikate drugih proizvajalcev, da zagotovite, da vaš dodatek rodiola ni bil ponarejen s cenejšimi, manj učinkovitimi sestavinami. Odmerek 200–600 mg na dan velja za učinkovit in varen.

Spodnja črta

Rhodiola se že stoletja uporablja v tradicionalni medicini v Rusiji in skandinavskih državah.

Študije so pokazale, da lahko rodiola okrepi odziv telesa na fizične stresorje, kot sta vadba in psihološki stres, kot sta utrujenost in depresija.

Prav tako so v epruvetah in študijah na živalih raziskovali njegovo vlogo pri zdravljenju raka in nadzoru sladkorne bolezni. Vendar so potrebne raziskave na ljudeh.

Če želite uporabiti rodiolo, poiščite dodatke, ki so bili preizkušeni s strani tretjih oseb, da se izognete možnosti ponarejanja.

Na splošno ima rodiola številne koristi za zdravje in velja, da je varna z majhnim tveganjem za neželene učinke, če se jemlje v priporočenih odmerkih.