Jagode Acai so brazilski “superfruit.” So domače v regiji Amazonije, kjer so osnovna hrana.

Vendar pa so v zadnjem času priljubljene po vsem svetu in jih zelo hvalijo, ker so posebej koristne za zdravje in dobro počutje.

Ta temno vijoličen sadež zagotovo vsebuje veliko hranil in ima lahko celo nekaj koristi za zdravje, vključno s 5, opisanimi v tem članku.

Kaj so Acai jagode?

Jagode Acai so 1-palčni (2,5 cm) okrogli plodovi, ki rastejo na acai palmi v pragozdu Srednje in Južne Amerike. Imajo temno vijolično kožico in rumeno meso, ki obdaja veliko seme.

Ker vsebujejo jame, kot so marelice in oljke, tehnično niso jagodičnica, ampak bolj pijača. Kljub temu jih običajno imenujejo jagode.

V amazonskem deževnem gozdu acai pogosto uživajo domorodci.

Da so užitne, jih namočimo, da jim zmehčamo žilavo zunanjo lupino in nato stisnemo v pire, da nastane temno vijolična pasta.

Imajo zemeljski okus, ki ga pogosto opisujejo kot nekaj med robidami in nesladkano čokolado.

Sveže jagode acai imajo kratek rok uporabe in niso na voljo zunaj kraja gojenja. Kot izvoz se prodajajo kot zamrznjen sadni pire, posušen prah ali stisnjen sok.

Acai jagode se včasih uporabljajo tudi za aromatiziranje živilskih izdelkov, vključno z fižolom iz želeja in sladoledom.

POVZETEK: Jagode Acai rastejo na palicah acai v amazonskem pragozdu. Pred jedjo jih predelajo v kašo.

Jagode Acai imajo edinstven prehranski profil za sadje, saj imajo nekoliko veliko maščob in malo sladkorja.

100 gramov zamrznjene sadne kaše ima naslednje prehranske razčlenitve (Zaupanja vreden vir):

  • Kalorije: 70
  • Maščoba: 5 gramov
  • Nasičene maščobe: 1,5 grama
  • Ogljikovi hidrati: 4 grame
  • Sladkor: 2 grama
  • Vlakna 2 grama
  • Vitamin A: 15% RDI
  • Kalcij: 2% RDI

Po venezuelski študiji jagode acai vsebujejo tudi nekatere druge minerale v sledeh, vključno s kromom, cinkom, železom, bakrom, manganom, magnezijem, kalijem in fosforjem (Zaupanja vreden vir).

Toda nekatere od najmočnejših zdravstvenih koristi za acai izvirajo iz rastlinskih spojin.

Med njimi je najbolj opazen antocianin, ki daje acai jagodam globoko vijolično barvo in deluje kot antioksidant v telesu.

Antocianine najdete tudi v drugih modrih, črnih in vijoličnih živilih, kot sta črni fižol in borovnice.

POVZETEK: Jagode Acai vsebujejo zdrave maščobe in majhne količine sladkorja, pa tudi veliko mineralov v sledovih in rastlinskih spojin, vključno z antocianini.

Imajo veliko antioksidantov

Antioksidanti so pomembni, ker nevtralizirajo škodljive učinke prostih radikalov po telesu.

Če prostih radikalov ne nevtralizirajo antioksidanti, lahko poškodujejo celice in vodijo do številnih bolezni, vključno s sladkorno boleznijo, rakom in boleznimi srca (Zaupanja vreden vir).

Jagode Acai imajo neverjetno veliko antioksidantov, ki izvirajo iz drugih plodov, bogatih z antioksidanti, kot so borovnice in brusnice ( 4 ).

Vsebnost antioksidantov v živilih se običajno meri z oceno zmogljivosti radikalne absorbcijske kisikove kisika (ORAC).

V primeru acai ima 100 gramov zamrznjene kaše ORAC 15.405, medtem ko ima enaka količina borovnic 4669 ( 4 ).

To antioksidativno delovanje izvira iz številnih rastlinskih spojin v acajih, vključno z antocianini ( 5 ,Zaupanja vreden vir).

Leta 2008 so raziskovalci dajali 12 prostovoljcem na tešče akajevo kašo, acajev sok, jabolčno omako ali pijačo brez antioksidantov v štirih različnih obdobjih in nato v krvi testirali antioksidante (Zaupanja vreden vir).

Tako celuloza acai kot jabolčna omaka sta povišala raven antioksidantov udeležencev, kar pomeni, da se antioksidantne spojine v acaju dobro absorbirajo v črevesju (Zaupanja vreden vir).

Nakazuje tudi, da je acai kaša boljši vir antioksidantov kot acai sok.

POVZETEK: Acai je neverjetno bogat z antioksidanti, saj se ponaša s trikrat večjo količino, ki jo najdemo v borovnicah.

Lahko izboljšajo raven holesterola

Študije na živalih kažejo, da bi acai lahko pomagal izboljšati raven holesterola z znižanjem skupnega in LDL holesterola (Zaupanja vreden virZaupanja vreden vir10 Zaupanja vreden vir).

In možno je, da bi lahko imel podoben učinek tudi pri ljudeh.

V študiji iz leta 2011 je 10 odraslih ljudi s prekomerno telesno težo jedlo acai smoothie dvakrat na dan en mesec. Na splošno so imeli na koncu študije nižji skupni in “slab” LDL holesterol (11 Zaupanja vreden vir).

Vendar je bilo v tej študiji nekaj pomanjkljivosti. Bila je majhna, ni imela kontrolne skupine in je sredstva prejemala od primarnega dobavitelja acai-jev.

Medtem ko je potrebnih več raziskav, je mogoče, da bi antocianini v acajih lahko bili odgovorni za njihov pozitiven vpliv na raven holesterola, saj so študije povezale to rastlinsko spojino z izboljšanjem HDL in holesterola LDL (12 Zaupanja vreden vir).

Poleg tega acai vsebuje rastlinske sterole, ki preprečujejo absorpcijo holesterola iz telesa (10 Zaupanja vreden vir).

POVZETEK: Številne študije na živalih in vsaj ena študija na ljudeh kažejo, da lahko acai pomaga znižati raven holesterola v krvi.

Lahko imajo možen učinek proti raku

Medtem ko nobena hrana ni čarobni ščit pred rakom, je znano, da nekatera živila preprečujejo tvorjenje in širjenje rakavih celic.

Tako raziskave epruvete kot tudi študije na živalih so odkrile tovrsten učinek proti raku pri acajih (13 Zaupanja vreden vir14 Zaupanja vreden vir15 Zaupanja vreden vir16 Zaupanja vreden vir17 Zaupanja vreden vir).

Pri miših je kaša acai zmanjšala pojavnost raka debelega črevesa in mehurja (14 Zaupanja vreden vir15 Zaupanja vreden vir).

Vendar pa je druga raziskava na miših pokazala, da ni vplival na raka želodca (18 Zaupanja vreden vir).

Raziskovalci so ugotovili, da bi lahko acai v prihodnosti imeli vlogo pri zdravljenju raka, vendar je potrebnih več raziskav, tudi na ljudeh.

POVZETEK: V študijah na živalih in epruvetah je acai pokazal potencial kot sredstvo proti raku. Potrebnih je več študij, da bi ugotovili njegov učinek na človeka.

Lahko izboljšajo delovanje možganov

Številne rastlinske spojine v acaju bi lahko tudi zaščitile vaše možgane pred poškodbami s starostjo (19 Zaupanja vreden vir).

Več študij je pokazalo tovrstni zaščitni učinek pri laboratorijskih podganah (19 Zaupanja vreden vir20 Zaupanja vreden vir21 Zaupanja vreden vir22 Zaupanja vreden vir).

Antioksidanti v acai delujejo proti škodljivim učinkom vnetja in oksidacije v možganskih celicah, kar lahko negativno vpliva na spomin in učenje (21 Zaupanja vreden vir).

V eni izmed študij so acai celo pomagali izboljšati spomin pri staranju podgan (22 Zaupanja vreden vir).

Eden od načinov, kako možgani ostanejo zdravi, je čiščenje strupenih ali ne delujočih celic, postopek znan kot avtofagija. Omogoča oblikovanje novih živcev, kar izboljša komunikacijo med možganskimi celicami.

S starostjo ta postopek deluje manj učinkovito. Vendar pa je v laboratorijskih testih izvleček acai pomagal spodbuditi ta odziv na “vzdrževanje” v možganskih celicah ( 23 ).

POVZETEK: Acai lahko prepreči škodljive učinke vnetja in oksidacije v možganih in pomaga spodbuditi njegov “gospodinjski” odziv.

Možne pomanjkljivosti Acai jagod

Glede na to, da je acai zdravo sadje, bogato z antioksidanti, ni veliko pomanjkljivosti, da bi ga zaužili.

Vendar pa je ena beseda previdna, da ne precenimo svojih zdravstvenih trditev.

Čeprav so začetne raziskave obetavne, so študije o njihovih učinkih na zdravje ljudi majhne in redke.

Zato je pomembno, da zdravstvene trditve jemljemo z zrnom soli.

Upoštevajte tudi, da če ga kupujete kot predhodno predelano kašo, preverite nalepko sestavine in se prepričajte, da nima dodanih sestavin.

Nekateri pireji imajo zelo veliko dodanega sladkorja.

POVZETEK: Acai je večinoma zdrav sadež z malo pomanjkljivostmi. Pazite na dodane sladkorje.

Kako jesti Acai

Ker imajo sveže jagode acai kratek rok trajanja, jih v glavnem izvažajo in so na voljo v treh glavnih oblikah – pireju, prašku in sokovih.

Sok je naložen z antioksidanti, vendar je tudi največ sladkorja in mu primanjkuje vlaknin. Čeprav lahko sok filtrira, vsebuje manj antioksidantov (Zaupanja vreden vir).

Prah prinaša najbolj koncentrirano količino hranil, kar vam daje vlaknine in maščobe, pa tudi rastlinske spojine.

Kot rečeno, pire je verjetno najboljši način za uživanje v okusu acai jagod.

Če želite narediti acai posodo, nesladkani zamrznjeni pire zmešajte z vodo ali mlekom, da ga spremenite v smoothie podobno osnovo za preliv.

Prelivi lahko vključujejo narezano sadje ali jagode, opečene kokosove kosmiče, orehova masla, kakavove rezance ali chia semena.

Posodo lahko naredite tudi s pomočjo acai praška. Zmešajte ga v svoj najljubši recept za smoothie in nato dopolnite z najljubšimi dodatki.

POVZETEK: Acai jemo na več načinov, vključno z zamrznjenim pirejem, praškom ali sokom.

Spodnja črta

Zaradi visoke vsebnosti antioksidantov imajo acai jagode številne potencialne koristi za zdravje.

Naložene so z močnimi rastlinskimi spojinami, ki delujejo kot antioksidanti in bi lahko imele koristi za vaše možgane, srce in splošno zdravje.

Dobavijo tudi zdrave maščobe in vlaknine, zaradi česar so splošno zdravo živilo .

Uživajte acai kot smoothie ali v prahu, vendar pazite na dodane sladkorje, ki jih pogosto najdemo v sokovih in zamrznjenih pirejih.

Uporaba:

1-3 čajne žličke dnevno posujte po kosmičih, dodajte v smuti ali zaužijte po navodilih zdravstenega delavca.

Sestava:

Ekološki prah acai jagod, pridobljen z zamrzovanjem (Euterpe Oleracea)

Fushi superživila prihajajo iz trajnostnih in obnovljivih virov, so bio-dinamično vzgojena, hladno predelana in 100% presna, da ohranijo svoje popolne hranilne lastnosti.

Narejeno iz sveže zmletih zelišč letošnje sezone. Kapsulirano 1 uro po mletju v naši polnilnici.

Ne vsebuje polnil, veziv, glutena, pšenice, laktoze, konzervansov, umetnih barvil, kvasa, sladkorja in ni testirano na živalih.