9.95

In Stock

Vitamin B6 in ostali vitamini B skupini delujejo proti utrujenosti in izgorelosti, podpirajo psihološke procese in procese metabolizma

  • Vitamin B12, B6 in folna kislina sodelujejo pri normalni funkciji homocisteina in podpirajo zdravo delovanje imunskega sistema. Vitamin B6 sodeluje pri sintezi cisteina, nastajanju rdečih krvnih celic in uravnavanju hormonov

2 enaka izdelka = 3% popusta
3 enaki izdelki = 5% popusta
4 enaki izdelki = 7% popusta

Compare

Opis

B-kompleksni vitamini: koristi, stranski učinki in odmerjanje

B vitamini so skupina hranil, ki imajo v telesu številne pomembne vloge.

Večina ljudi dobi priporočene količine teh vitaminov samo s prehrano, saj jih najdemo v najrazličnejših živilih.

Vendar dejavniki, kot so starost, nosečnost, prehrana, zdravstvena stanja, genetika, zdravila in uživanje alkohola, povečujejo potrebo telesa po vitaminih skupine B.

V teh okoliščinah bo morda potrebno dopolnjevanje vitaminov skupine B.

Prehranska dopolnila, ki vsebujejo vseh osem vitaminov skupine B, se imenujejo vitamini skupine B.

Tu so zdravstvene koristi vitaminov skupine B, pa tudi priporočila za odmerjanje in možni neželeni učinki.

Kaj so B-kompleksni vitamini?

Vitamin B kompleks

Nadomestki z B-kompleksom običajno pakirajo vseh osem vitaminov skupine B v eno tabletko.

B vitamini so topni v vodi, kar pomeni, da jih vaše telo ne skladišči. Zaradi tega jih mora vaša prehrana oskrbovati vsak dan.

B vitamini imajo številne pomembne funkcije in so ključnega pomena za ohranjanje dobrega zdravja.

Vitamini skupine B vsebujejo naslednje:

  • B1 (tiamin): Tiamin igra bistveno vlogo pri presnovi, saj pomaga pretvoriti hranila v energijo. Najbogatejši viri hrane vključujejo svinjino, sončnična semena in pšenične kalčke (Zaupanja vreden vir).
  • B2 (riboflavin): Riboflavin pomaga pretvoriti hrano v energijo in deluje tudi kot antioksidant. Živila z najvišjo vsebnostjo riboflavina vključujejo organsko meso, govedino in gobe (Zaupanja vreden vir).
  • B3 (niacin): Niacin ima vlogo pri celični signalizaciji, presnovi in ​​proizvodnji ter popravljanju DNK. Viri hrane vključujejo piščanca, tuno in lečo (Zaupanja vreden vir).
  • B5 (pantotenska kislina): Tako kot drugi vitamini skupine B, tudi pantotenska kislina telesu pomaga pridobiti energijo iz hrane in je tudi vključena v proizvodnjo hormonov in holesterola. Jetra, ribe, jogurt in avokado so vsi dobri viri ( 4 ).
  • B6 (piridoksin): Piridoksin sodeluje pri presnovi aminokislin, proizvodnji rdečih krvnih celic in ustvarjanju nevrotransmiterjev. Živila, ki vsebujejo največ tega vitamina, vključujejo čičerko, losos in krompir ( 5 ).
  • B7 (biotin): Biotin je nujen za presnovo ogljikovih hidratov in maščob ter uravnava gensko izražanje. Kvas, jajca, losos, sir in jetra so med najboljšimi viri hrane v biotinu (Zaupanja vreden vir).
  • B9 (folat): Folat je potreben za rast celic, presnovo aminokislin, tvorbo rdečih in belih krvnih celic in pravilno delitev celic. Najdemo ga v živilih, kot so listnato zelenje, jetra in fižol, ali v dodatkih kot folna kislina (Zaupanja vreden vir).
  • B12 (kobalamin): Morda najbolj znan izmed vseh vitaminov skupine B, B12 je ključnega pomena za nevrološko delovanje, proizvodnjo DNK in razvoj rdečih krvnih celic. B12 je naravno v živalskih virih, kot so meso, jajca , morski sadeži in mlečni izdelki (Zaupanja vreden vir).

Čeprav imajo ti vitamini nekatere značilnosti, imajo vsi edinstvene funkcije in jih potrebujemo v različnih količinah.

POVZETEK dodatkov B-kompleksa običajno vsebuje vseh osem vitaminov skupine B, ki so priročno pakirani v eno tabletko.

Kdo naj jemlje vitamin B-kompleks?

Ker vitamine skupine B najdemo v številnih živilih, najverjetneje ne tvegate razvoja pomanjkljivosti, dokler sledite dobro zaokroženi prehrani.

Vendar pa nekatere okoliščine povečujejo potrebo po vitaminih skupine B, zaradi česar so potrebni dodatki.

Nosečnice ali doječe ženske

Med nosečnostjo narašča povpraševanje po vitaminih skupine B, zlasti B12 in folatih, ki podpirajo razvoj ploda (Zaupan vir).

Pri ženskah, ki so noseče ali dojijo, zlasti pri tistih, ki sledijo vegetarijanskim ali veganskim dietam, je dopolnjevanje vitamina B-kompleksa ključnega pomena.

Pomanjkanje B12 ali folatov pri nosečnicah ali doječih ženskah lahko privede do hudih nevroloških poškodb ali rojstnih okvar ploda ali dojenčka (10 Zaupan vir).

Starejši odrasli

S starostjo se vaša sposobnost absorpcije vitamina B12 zmanjšuje, apetit pa upada, zato nekateri ljudje težko prehranjujejo dovolj B12.

Sposobnost telesa, da sprosti B12 iz hrane, da se lahko absorbira, je odvisna od ustreznih količin želodčne kisline.

Vendar pa se ocenjuje, da 10–30% ljudi, starejših od 50 let, ne proizvaja dovolj želodčne kisline, da bi pravilno absorbiral B12 (11 Zaupanja vreden vir).

Pomanjkanje B12 je povezano s povečano stopnjo depresije in motnjami razpoloženja pri starejših ljudeh (12 Zaupanja vreden vir13 Zaupanja vreden vir).

Pomanjkanje vitamina B6 in folatov je pogosto tudi pri starejši populaciji (14 Zaupan vir15 Zaupanja vreden vir).

Tisti z določenimi zdravstvenimi stanji

Ljudje z določenimi boleznimi, kot so celiakija, rak, Crohnova bolezen, alkoholizem, hipotiroidizem in anoreksija, so bolj dovzetni za razvoj pomanjkanja hranil, vključno z vitamini skupine B (16 Zaupanja vreden vir17 Zaupanja vreden vir18 Zaupanja vreden vir19 Zaupanja vreden vir20 Zaupanja vreden vir).

Poleg tega lahko genska mutacija MTHFR vpliva na to, kako vaše telo metabolizira folate in lahko privede do pomanjkanja folatov in drugih zdravstvenih težav (21 Zaupanja vreden vir).

Še več, ljudje, ki so bili opravljeni v določenih operacijah hujšanja, imajo tudi večjo verjetnost, da nimajo vitaminov skupine B (22 Zaupanja vreden vir).

V teh okoliščinah bolnikom pogosto svetujemo, naj dopolnijo z vitaminom B kompleksa, da odpravijo ali preprečijo pomanjkljivosti.

Vegetarijanci in vegani

Vitamin B12 se naravno nahaja v živalskih izdelkih, kot so meso, mlečni izdelki, jajca in morski sadeži.

Vegani in strogi vegetarijanci bi lahko bili v nevarnosti, da bi razvili pomanjkanje B12, če tega vitamina ne bodo zaužili z okrepljeno hrano ali dodatki (23 Zaupanja vreden vir).

Dnevni vitamin B-kompleksa lahko pomaga zagotoviti, da ljudje, ki se odločijo za prehrano, ki izločajo živalske proizvode, dobijo dovolj teh pomembnih hranilnih snovi.

Ljudje, ki jemljejo določena zdravila

Običajno predpisana zdravila lahko privedejo do pomanjkanja vitaminov skupine B.

Na primer, zaviralci protonske črpalke, ki so zdravila, ki znižujejo želodčno kislino, lahko zmanjšajo absorpcijo B12, medtem ko metformin, priljubljeno zdravilo proti sladkorni bolezni, lahko zniža raven B12 in folata (24 Zaupanja vreden vir25 Zaupanja vreden vir).

Kontracepcijske tablete lahko izčrpajo tudi več vitaminov skupine B, vključno z B6, B12, folatom in riboflavinom (26 Zaupanja vreden vir).

POVZETEK Nosečnost, zdravstvena stanja, operacije, genetske mutacije, zdravila, omejevanje prehrane in starost lahko vplivajo na to, kako vaše telo absorbira in uporablja vitamine skupine B.

Prednosti za zdravje jemanja vitaminov skupine B

Medtem ko nekateri pogoji nekateri potrebujejo, da dopolnjujejo vitamine skupine B, so raziskave pokazale, da je jemanje dodatka B-kompleksa lahko koristno tudi ljudem, ki nimajo večjih potreb po teh hranilih.

Lahko zmanjša stres in poveča razpoloženje

Vitamini B-kompleksa se pogosto uporabljajo za zmanjšanje utrujenosti in povečanje razpoloženja.

Nekatere raziskave kažejo, da vitamini skupine B lahko dvignejo vaše zdravje in izboljšajo vaše kognitivne zmogljivosti.

33-dnevna raziskava pri 215 zdravih moških je pokazala, da zdravljenje z visoko odmerkom B-kompleksa in dodatkom mineralov izboljšuje splošno duševno zdravje in stres ter povečuje uspešnost na kognitivnih testih (27 Zaupanja vreden vir).

Druga raziskava pri mladih odraslih je pokazala, da dopolnjevanje z multivitaminom, ki vsebuje visoke ravni vitaminov B-kompleksa za 90 dni, zmanjša stres in duševno utrujenost (28 Zaupanja vreden vir).

Lahko zmanjša simptome tesnobe ali depresije

Čeprav vitaminski dodatki B-kompleksa niso zdravilo za težave z duševnim zdravjem, lahko pomagajo izboljšati simptome depresije ali tesnobe .

Študija pri 60 odraslih z depresijo je pokazala, da je zdravljenje z vitaminom B kompleksa 60 dni vodilo do pomembnih izboljšav simptomov depresije in tesnobe v primerjavi s placebom (29 Zaupanja vreden vir).

B vitamini lahko tudi izboljšajo odziv na zdravljenje, če ga dajemo v kombinaciji z antidepresivi.

Ena izmed raziskav je pokazala, da je pri dopolnjevanju bolnikov z vitaminom, ki vsebuje B12, B6 in folno kislino, v enem letu bolj okrepljen in trajen odziv antidepresivov v primerjavi s placebom (30 Zaupanja vreden vir).

Upoštevajte, da so nizke ravni nekaterih vitaminov skupine B, vključno z B12, B6 in folati, povezane s povečanim tveganjem za depresijo, zato je pomembno, da izključite pomanjkanje hranil, če imate simptome depresije (31 Zaupanja vreden vir32 Zaupanja vreden vir).

POVZETEK dodatkov B-kompleksa lahko ublaži stres, poveča kognitivno delovanje in zmanjša simptome depresije in tesnobe, tudi pri ljudeh brez pomanjkanja vitamina skupine B.

Priporočeni odmerek

Vsak vitamin B ima določeno priporočeno dnevno količino, ki se razlikuje glede na spol, starost in druge spremenljivke, kot je nosečnost.

Pri ženskah in moških je priporočeni dnevni vnos vitaminov skupine B:

Ženske Moški
B1 (tiamin) 1,1 mg 1,2 mg
B2 (Riboflavin) 1,1 mg 1,3 mg
B3 (niacin) 14 mg 16 mg
B5 (pantotenska kislina) 5 mg (RDI ni vzpostavljen; zagotovljen je ustrezen vnos ali AI) 5 mg (AI)
B6 (piridoksin) 1,3 mg 1,3 mg
B7 (Biotin) 30 mcg (AI) 30 mcg (AI)
B9 (Folate) 400 mcg 400 mcg
B12 (kobalamin) 2,4 mcg 2,4 mcg

Nosečnice in doječe ženske potrebujejo večje količine vitaminov skupine B, dojenčki in otroci pa manj (33 Zaupanja vreden vir).

Če primanjkuje vitaminov skupine B, boste morda morali dopolniti z večjimi odmerki, da odpravite pomanjkanje.

Zaradi tega je pomembno, da za vsak vitamin B izberete dopolnilo B-kompleksa.

Pogovorite se z zdravnikom glede vaših posebnih potreb po hranilih glede na starost in zdravje.

POVZETEK Priporočen vnos vitaminov skupine B se razlikuje glede na starost, potrebe po hranilih, spol in zdravstveno stanje.

Možni neželeni učinki

Ker so vitamini skupine B topni v vodi, ni verjetno, da boste zaužili preveč teh hranil s samo prehrano ali z jemanjem dodatka B-kompleksa po navodilih.

Vendar pa jemanje dodatkov, ki vsebujejo prekomerno visoke in nepotrebne količine vitaminov skupine B, lahko privede do resnih stranskih učinkov.

Visoki odmerki dopolnilnega B3 (niacina) lahko vodijo v bruhanje, visoko raven sladkorja v krvi, zardevanje kože in celo poškodbe jeter (34 Zaupanja vreden vir).

Poleg tega lahko visoki odmerki B6 povzročijo poškodbe živcev, občutljivost na svetlobo in boleče kožne poškodbe (35 Zaupanja vreden vir).

Drugi stranski učinek dodatkov B-kompleksa je, da lahko urin postane svetlo rumen.

Čeprav je razbarvani urin lahko šokanten, ni nevarno, ampak se preprosto znebi telesa odvečnih vitaminov, ki jih ne more uporabiti.

Če morate vzeti dodatek B-kompleksa, vedno izberite ugledne blagovne znamke, ki prostovoljno posredujejo, da bodo njihove izdelke neodvisno testirale organizacije, kot je Ameriška farmakopejska konvencija (USP).

POVZETEK Čeprav je jemanje B-kompleksa po navodilih verjetno varno, uživanje visokih odmerkov B3 ali B6 lahko privede do resnih stranskih učinkov.

Spodnja črta

Nosečnice, starejši odrasli, vegani in osebe z določenimi bolezenskimi stanji lahko uživajo dodatek dodatka B-kompleksa.

Jemanje teh dodatkov lahko tudi izboljša razpoloženje, kognitivno delovanje in simptome depresije.

Neželeni učinki so malo verjetni, če upoštevate priporočeni odmerek, ki se razlikuje glede na starost, potrebe po hranilih, spol in zdravje.

Če niste prepričani, ali bo uživanje dodatka B-kompleksa koristilo vašemu zdravju, se posvetujte s svojim zdravnikom, ki vam bo pomagal ugotoviti, ali je to prava izbira za vas.

Vitamin B6 in ostali vitamini B skupini delujejo proti utrujenosti in izgorelosti, podpirajo kolagensko strukturo kože, las, nohtov in procese metabolizma

  • Vitamin B12, B6 in folna kislina sodelujejo pri normalni funkciji homocisteina in podpirajo zdravo delovanje imunskega sistema. Vitamin B6 sodeluje pri sintezi cisteina, nastajanju rdečih krvnih celic in uravnavanju hormonov

Deklaracija:

 

VIRIDIAN ČISTOST: 100% aktivne sestavine. Ta veganski izdelek ne vsebuje glutena, pšenice, laktoze, dodanega sladkorja, soli, kvasa, konzervansov ali umetnih barvil. Brez obsevanja. Brez testiranj na živalih.