15.95

In Stock

Nudi dnevno zaščito pred poškodbami prostih radikalov. Antioksidanta hranila (vključno z vitaminom C, selenom, cinkom in L-glutationom) prispevajo k zaščiti celic pred oksidativnim stresom

  • Antioksidant ima sposobnost, da zmanjša oksidacijo drugih elementov
  • Oksidacijske reakcije ustvarjajo proste radikale, ki lahko povzročijo verižne reakcije, katere lahko povzročijo poškodo ali smrt sosednje celice
  • Prav ta “oksidativni stres” pa naj bi bil razlog številnih človeških bolezni

2 enaka izdelka = 3% popusta
3 enaki izdelki = 5% popusta
4 enaki izdelki = 7% popusta

Compare

Opis

Kako lahko antioksidanti koristijo našemu zdravju?

Antioksidanti so snovi, ki lahko preprečijo ali upočasnijo poškodbe celic, ki jih povzročajo prosti radikali, nestabilne molekule, ki jih telo ustvari kot reakcijo na pritiske iz okolja in druge.

Včasih jih imenujejo “lovilci prostih radikalov.”

Viri antioksidantov so lahko naravni ali umetni. Nekatera živila na rastlinski osnovi naj bi bila bogata z antioksidanti. Rastlinski antioksidanti so neke vrste fitohranila ali rastlinska hranila.

Telo proizvaja tudi nekatere antioksidante, znane kot endogeni antioksidanti. Antioksidanti, ki prihajajo zunaj telesa, se imenujejo eksogeni.

Prosti radikali so odpadne snovi, ki jih proizvajajo celice, ko telo predela hrano in reagira na okolje. Če telo ne more učinkovito predelati in odstraniti prostih radikalov, lahko pride do oksidativnega stresa. To lahko škoduje celicam in telesnemu delovanju. Prosti radikali so znani tudi kot reaktivne kisikove vrste (ROS).

Dejavniki, ki povečajo proizvodnjo prostih radikalov v telesu, so lahko notranji, na primer vnetja, ali zunanji, na primer onesnaženje, izpostavljenost UV in cigaretni dim.

Oksidativni stres je povezan z boleznimi srcarakomartritisommožgansko kapjo, boleznimi dihal, imunsko pomanjkanjem, emfizemomParkinsonovo boleznijo in drugimi vnetnimi ali ishemičnimi stanji.

Antioksidanti pomagajo nevtralizirati proste radikale v našem telesu in prispevajo k bojšemu splošnemu zdravju.

Prednosti

Barvno sadje in zelenjava
Barvno sadje in zelenjava lahko ponudita vrsto antioksidantov.

Antioksidanti lahko ščitijo pred poškodbami celic, ki jih povzročajo prosti radikali, znani kot oksidativni stres.

Dejavnosti in procesi, ki lahko privedejo do oksidativnega stresa, vključujejo:

  • mitohondrijska aktivnost
  • prekomerna vadba
  • travma tkiva zaradi vnetja in poškodbe
  • ishemija in reperfuzijska poškodba
  • uživanje nekaterih živil, zlasti rafinirane in predelane hrane, transmaščob, umetnih sladil ter nekaterih barvil in dodatkov
  • kajenje
  • onesnaževanje okolja
  • sevanje
  • izpostavljenost kemikalijam, kot so pesticidi in droge, vključno s kemoterapijo
  • industrijska topila
  • ozon

Takšne dejavnosti in izpostavljenosti lahko povzročijo poškodbe celic.

To pa lahko privede do:

  • prekomerno sproščanje prostih železovih ali bakrovih ionov
  • aktiviranje fagocitov, vrste belih krvnih celic z vlogo v boju proti okužbi
  • povečanje encimov, ki ustvarjajo proste radikale
  • motnja elektronskih transportnih verig

Vse to lahko povzroči oksidativni stres.

Škoda, ki jo povzroča oksidativni stres, je povezana z rakom, aterosklerozo in izgubo vida. Menijo, da prosti radikali povzročajo spremembe v celicah, ki vodijo do teh in morda drugih stanj.

Verjame, da vnos antioksidantov zmanjša ta tveganja.

Po eni izmed raziskav: “Antioksidanti delujejo kot sredstvo za odstranjevanje radikalov, proizvajalci vodika, darovaleci elektronov, razkrojitelji peroksida, darovalci kisika, encimski inhibitorji, sinergisti in sredstvo za keliranje kovin.”

Druge raziskave so pokazale, da lahko antioksidantna dopolnila pomagajo zmanjšati izgubo vida zaradi starostne degeneracije makule pri starejših ljudeh.

Na splošno pa primanjkuje dokazov, da lahko večji vnos specifičnih antioksidantov zmanjša tveganje za nastanek bolezni. V večini primerov rezultati ponavadi ne kažejo nobenih koristi ali škodljivih učinkov ali pa so bili nasprotujoči si.

Vrste

Menda obstaja na stotine in morda na tisoče snovi, ki lahko delujejo kot antioksidanti. Vsak ima svojo vlogo in lahko sodeluje z drugimi, da telesu pomaga učinkovito delovati.

“Antioksidant” v resnici ni ime snovi, ampak bolj opisuje, kaj lahko naredi vrsta snovi.

Primeri antioksidantov, ki prihajajo zunaj telesa, vključujejo:

Flavonoidi, flavoni, katehini, polifenoli in fitoestrogeni so vse vrste antioksidantov in fitohranil, ki jih najdemo v živilih na rastlinski osnovi.

Vsak antioksidant ima drugačno funkcijo in ni zamenljiv z drugim. Prav zato je pomembno, da imamo raznoliko prehrano.

Viri hrane

Pomegranate
Granatno jabolko je eden izmed virov antioksidantov.

Najboljši viri antioksidantov so rastlinska hrana, zlasti sadje in zelenjava.

Hrano, ki ima veliko antioksidantov, pogosto imenujemo “superhrana” ali “funkcionalno živilo.”

Če želite pridobiti nekaj specifičnih antioksidantov, poskusite v svojo prehrano vključiti naslednje:

Vitamin A: Mlečni izdelki, jajca in jetra

Vitamin C: Največ sadja in zelenjave, zlasti jagod, pomaranč in paprike

Vitamin E: Oreščki in semena, sončnična in druga rastlinska olja ter zelena listnata zelenjava

Beta-karoten: svetlo obarvano sadje in zelenjava, kot so korenje, grah, špinača in mango

Likopen: rožnato in rdeče sadje in zelenjava, vključno s paradižnikom in lubenico

Lutein: Zelena, listnata zelenjava, koruza, papaja in pomaranče

Selen: riž, koruza, pšenica in druge polnozrnate žitarice, pa tudi oreščki, jajca, sir in stročnice

Druga živila, za katera velja, da so dobri viri antioksidantov, vključujejo:

  • jajčevci
  • stročnice, kot sta črni fižol ali ledvični fižol
  • zeleni in črni čaji
  • rdeče grozdje
  • temna čokolada
  • granatna jabolka
  • goji jagode

Jagode Goji in številni drugi prehrambeni izdelki, ki vsebujejo antioksidante, so na voljo za nakup preko spleta .

Živila z bogatimi, živimi barvami pogosto vsebujejo največ antioksidantov.

Naslednja živila so dobri viri antioksidantov. Kliknite na vsako, če želite izvedeti več o njihovih zdravstvenih koristih in prehranskih informacijah:

Učinek kuhanja

Kuhanje določenih živil lahko poveča ali zmanjša raven antioksidantov.

Likopen je antioksidant, ki daje paradižniku njihovo bogato rdečo barvo. Ko je paradižnik toplotno obdelan, postane likopen bolj na voljo (naše telo ga lažje predela in uporablja).

Vendar pa študije kažejo, da cvetača, grah in bučke v procesu kuhanja izgubijo veliko svoje antioksidativne aktivnosti. Upoštevajte, da je pomembno, da jeste veliko hrane, bogate z antioksidanti, kuhano in surovo.

Prehranski nasveti

pot and cups of green tea
Pitje skodelice ali dveh zelenega čaja naj bi koristilo zdravju zaradi antioksidantov.

Naslednji nasveti vam lahko pomagajo povečati vnos antioksidantov:

  • Vsakič, ko jeste, vključite sadje ali zelenjavo, vključene obroke in prigrizke.
  • Vsak dan si privoščite skodelico zelenega ali matcha čaja.
  • Poglejte barve na svojem krožniku. Če je vaša hrana večinoma rjava ali bež, je raven antioksidantov verjetno nizka. Dodajte v živila z bogatimi barvami, kot so ohrovt, pesa in jagode.
  • Uporabite kurkumo, kumino, origano, ingver , klinček in cimet, da popestrite okus in vsebnost antioksidantov v vaših obrokih.
  • Prigrizek oreščkov, semen, zlasti brazilskih oreščkov, sončničnih semen in suhega sadja, vendar izberite tiste brez dodanega sladkorja ali soli.

Tveganja

Velja spomniti, da čeprav študije povezujejo uživanje sadja in zelenjave z boljšim splošnim zdravjem, ni jasno, kako daleč je to posledica delovanja antioksidantov. Poleg tega je potrebna dodatna previdnost glede dodatkov.

Dopolnila

Nacionalni inštituti za zdravje (NIH) opozarjajo, da so lahko visoki odmerki antioksidantnih dodatkov škodljivi.

Na primer, visok vnos beta karotena je povezan s povečanim tveganjem za pljučni rak pri kadilcih. Ugotovljeno je, da visok odmerek vitamina E povečuje tveganje za nastanek raka prostate, uporaba nekaterih antioksidantnih dodatkov pa je povezana z večjim tveganjem za rast tumorja.

Antioksidantna dopolnila lahko vplivajo tudi na nekatera zdravila. Pomembno je, da se pred uporabo katerega koli od teh izdelkov pogovorite z zdravnikom.

Na splošno raziskave niso dokazale, da lahko jemanje katerega koli določenega antioksidanta kot dodatka ali preko živila zaščiti pred boleznijo.

Obstajajo lahko nekaj koristi za ljudi, ki jim grozi, starostne degeneracije makule, vendar je bistveno, da se posvetujete z zdravnikom o tem, ali bo dopolnil uporabo, in ki bodo zagotovili uporabo.

Odvzem

Prosti radikali so povezani z vrsto bolezni, vključno z boleznimi srca, rakom in izgubo vida, vendar to ne pomeni, da bo povečan vnos antioksidantov preprečil te bolezni. Antioksidanti iz umetnih virov lahko povečajo tveganje za nekatere zdravstvene težave.

Zato je treba iskati naravne vire antioksidantov v obliki zdrave prehrane.

Uživanje sadja in zelenjave je povezano z nižjo stopnjo kroničnih bolezni in antioksidanti lahko igrajo vlogo. Vendar pa je malo verjetno, da bi uživanje dodanih antioksidantov, zlasti v predelani hrani, prineslo pomembne koristi.

Poleg tega bi se moral vsakdo, ki razmišlja o jemanju antioksidantov, najprej pogovoriti z zdravnikom.

Nudi dnevno zaščito pred poškodbami prostih radikalov. Antioksidanta hranila (vključno z vitaminom C, selenom, cinkom in L-glutationom) prispevajo k zaščiti celic pred oksidativnim stresom. Antioksidant ima sposobnost, da zmanjša oksidacijo drugih elementov. Oksidacijske reakcije ustvarjajo proste radikale, ki lahko povzročijo verižne reakcije, katere lahko povzročijo poškodo ali smrt sosednje celice. Prav ta “oksidativni stres” pa naj bi bil razlog številnih človeških bolezni.

Deklaracija:

 

VIRIDIAN ČISTOST: 100% aktivne sestavine. Ta veganski izdelek ne vsebuje glutena, pšenice, laktoze, dodanega sladkorja, soli, kvasa, konzervansov ali umetnih barvil. Brez obsevanja. Brez testiranj na živalih.